بهترین فیلم های معمایی: تلاش برای کشف ناشناخته ها

۳۰۹ بازديد

 

سلام ... امیدواریم حالتون خوب باشه! گاهی اوقات تنها چیزی که می خوایم از تجربه تماشای فیلم داشته باشیم ، این است که به مدت ۹۰ دقیقه سرمان گرم تماشا باشد و به هیچ چیز دیگر فکر نکنیم!!(یعنی حتی گوشی موبایل رو چک نکنیم و بیخیال اینستاگرام و واتساپ و کلاب هاوس و... بشیم!!!)

و برای این اتفاق چه ژانری بهتر از ژانر معمایی و رازآلود وجود دارد. فیلم های مرموز با تعلیق تضمین شده و خط داستانی هیجان انگیز خود، یکی از این بزرگترین تکنیک های قصه گویی در فیلم را برجسته می کنند: آن هم تاثیر گذاشتن بر تخیل است. در پایان ، یا خود را مبهوت حقیقت می بینید یا پریشان در خیال!!

 

فیلمShutter Island 2010

جزیره شاتر به کارگردانی مارتین اسکورسیزی با بازی های لئوناردو دی کاپریو ، مارک روفالو و میشل ویلیامز از جمله فیلم های معمایی کم نظیر آمریکایی است. لئوناردو در نقش کارگاه پلیسی است به دنبال تحقیق در مورد ناپدید شدن یک قاتل از تیمارستانی در جزیره شاتر در بندر بوستون است. در ابتدای فیلم شما حتی حدسش را هم نمیتوانید بزنید که پایان داستان به چه صورت خواهد بود و این از جمله هنر های کارگردان فیلم یعنی مارتین اسکورسیزی فقید است.

فیلمThe Girl with the Dragon Tattoo 2011

دانیل کریگ به عنوان روزنامه نگار در حال تحقیق در مورد قتل نامشخص زن جوان ، 40 ساله بازی می کند. با کمک یک هکر کامپیوتر باهوش و دارای دیوار آتش بی اعتمادی ، با بازی رونی مارا ، فیلم با یک امتیاز از ترنت رزنور و آتیکوس راس به یک تریلر جنایی روانشناسی بسیار تعلیق پذیر تبدیل می شود. این فیلم یکی از بهترین فیلم های در ژانر معمایی است.

فیلم I Am The Pretty Thing That Lives in The House 2016

در این فیلم ترسناک فوق طبیعی گوتیک ، زن جوانی مامور مراقبت از یک پیرمرد در ماساچوست شده است که سلامتی اش به سرعت رو به زوال است. با این حال ، او به سرعت می فهمد که ممکن است در خانه تنها نباشند و فرد غریبه ای گویا در آن منزل سکونت دارد. این فیلم دارای امتیاز کم در سایت imdb است اما مخطبان زیادی به تماشای این فیلم نشسته اند.

فیلم Hold the Dark 2018

جفری رایت در نقش یک متخصص و نویسنده گرگ بازی می کند که برای تحقیق در مورد ناپدید شدن های اخیر سه کودک خردسال به دهکده ای دور افتاده در آلاسکا فراخوانده می شود. در حالی که ساکنان گمان می کنند بچه ها توسط گرگ ها گرفته شده اند ، این متخصص به سرعت متوجه می شود که ممکن است موارد بیش از آنچه که مردم فکر می کنند وجود داشته باشد.

فیلم The Gift 2015

یک زوج جوان که به نظر می رسد زندگی بسیار خوبی هم دارند. از شیکاگو به کالیفرنیا نقل مکان می‌کنند. این تغییر مکان اجباری به دلیل سقط جنین این زوج و ناراحتی و غم زوجین است. یک روز ان ها هدیه ای را دریافت می کنند که شوکه شان می کند. این فیلم جیسون بیتمن ، ربکا هال ، جوئل اجرتون به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلم The Killing of a Sacred Deer 2017

"کشتن یک گوزن مقدس" با الهام از فاجعه یونانی "ایفیگنیا" در "آئولیس" داستان تاریکی انتقام را در دوران مدرن رقم می زند ، با بازی کالین فارل به عنوان یک متخصص قلب و عروق که تاریخچه او با یک پسر جوان بی پدر به سرعت در زندگی خانوادگی او گشوده می شود. وقتی خانواده اش به طرز مرموزی بیمار می شوند ، پدر به سرعت می فهمد که شرایط نجات خانواده اش نیاز به فداکاری دارد.

فیلم Burning 2018

بر اساس داستانی کوتاه از نویسنده ژاپنی ، هاروکی موراکامی ، این فیلم هیجانی روانشناختی کره جنوبی پیرو یک مرد جوان و رمان نویس مشتاق است که رابطه خود را با دوست قدیمی کودکی و به زودی شریک جدید معمایی او از سر می گیرد. هنگامی که عدم اطمینان از بن به پارانویا تبدیل می شود ، با هدایت با اجرای شدید یو آه ، این ، استیو یون و جئون جونگ سئو ، تنش میان آن ها شکل می گیرد.

فیلم Lost Girls 2020

دختران گمشده به کارگردانی مستند مشهور لیز گاربوس و بازی در آن از ایمی رایان ، توماسین مک کنزی و لولا *******ک ، داستان واقعی یک فعال مدنی برای تحقق عدالت در رشته های حل نشده قتل علیه کارگران جنسی در لانگ آیلند را روایت می کند.

 

شما کدوم یکی از فیلم هارو دیدین؟؟ فیلم های معمایی بهتر از اینا هم هست؟؟

منبع: بهترین فیلم های معمایی

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد