بهترین فیلم های هیجان انگیز قرن 21

۳۲۱ بازديد

تعریف برخی از ژانرها آسان تر از بقیه است. فیلم های گرگینه فیلم هایی هستند که در آنها گرگینه وجود دارد. فیلم های خانوادگی برای همه مخاطبان در نظر گرفته شده است. اما "مهیج" می تواند ژانری سخت تر برای انتخاب باشد. به هر حال ، بسیاری از فیلم ها می خواهند شما را هیجان زده کنند. این بدان معنا نیست که همه آنها در موقعیت های مرگ یا زندگی، قاتلان زنجیره ای و آدم ربایی قرار دارند. همپوشانی زیادی وجود دارد، اما لازم به ذکر است که "هیجان انگیزها" نیز لزوما "فیلم های ترسناکLinks to an external site." نیستند. هیجان انگیزها عموماً مقابله با ترس ما از زنده ماندن ، اضطراب ها و پارانویایی است که هر روز ما را آزار می دهد و عواقبی که از آن می ترسیم مانع از زندگی هیجان انگیزتر ، هرچند خطرناک می شود.

 

Memento 2000

من اینجا چیکار میکنم؟ گای پیرس در حالی که در خیابان می دوید در حالی که گویا از دست کسی فرار می کرد از خودش می پرسد و این یک شروع برای یک فیلم هیجان انگیزLinks to an external site. است. این سوالی است که شخصیت اصلی طی فیلم بار ها از خود می پرسد . پیرس نقش لئونارد شلبی را بازی می کند که در هنگام حمله به همسرش دچار ضربه مغزی شده و اکنون حافظه اش از بین رفته است. اما اجازه نمی دهد که این کار او را از گرفتن انتقام قتل همسرش باز دارد. ساختار ابتکاری ممنتو به عقب عمل می کند ، بنابراین مخاطب از عدم اطلاع لئونارد از همه اتفاقاتی که وی را به سمت هر صحنه جذاب سوق می دهد ، مشترک است و زیرکی در اینجا متوقف نمی شود. ممنتو آنچه را که در همه فیلم ها به صورت عادی پیش می رود را به قطعات مختلف زمانی تبدیل می کند.

 

Mulholland Drive 2001

دیوید لینچ با این فیلم ، یک حماسه پر تب و تاب از انزوا و تلخی یک بازیگر هالیوود به نمایش می گذارد.  نائومی واتس در نقش بتی المز بازیگر ساده لوحی عاشق ریتا (لورا هرینگ) می شود که که در حال بهبودی از یک حادثه رانندگی مرموز است. همانطور که آنها به دنبال حقیقت در مورد گذشته ریتا هستند ، لایه های پر زرق و برق صنعت سرگرمی را از بین می برند ، و حقایق وحشتناکی را نشان می دهند. حقیقت در این فیلم دیوید لینچ چیست؟ منطق رویایی امضای کارگردان ،جاده مالهولند را برای همیشه تفسیر پذیر نگه می دارد و بسیاری از طرفداران فیلم هنوز بحث می کنند که کدام قسمت ها رویا بودند و کدام واقعیت. خواه این همه خیالات پارانوئید از یک عاشق مسخره واقعی باشد ، از یک منظره واقعی رویایی که همه هالیوود به طور غیرقابل توصیفی در آن زندگی می کند  و یا چیزی حتی شرورتر. این فیلم حرف های زیادی برای گفتن دارد و به طور حتم بینندگانش را شوک می کند.

 

Oldboy 2003

اوه دائه سو (چوی مین سیک) در حال مستی خود بود که او را ربودند و برای مدت 15 سال در یک اتاق قفل شده در هتل انداختند ، بدون اینکه چیزی به جز یک تلویزیون در ان اتاق باشد . سپس ، بدون هشدار ، ناگهان به جهان رها یش می کنند و به او می گویند که پنج روز فرصت دارد تا بفهمد که چرا در ابتدا زندانی شده است: اگر موفق شود ، اسیرکننده خود را خواهد کشت ، اگر نتواند ، زنی که قصد کمک به اورا دارد را می کشند. یک فیلم از انتقام جویانه از پارک جان ووک که اثری جاودانه را خلق می کند. اقتباس مانگای کارگردان پارک جان ووک دارای یک صحنه عجیب و غریب و یک اجرای بی روح و ناامید کننده از راهبر است ، و سفری که او داسه او طی می کند در جهات وحشتناکی غیر معمول است. صحنه مبارزه یک بار در یک راهرو، جایی که قهرمان ما با ارتش قاتلان فقط با استفاده از چکش می جنگد ، مشهورترین صحنه فیلم است.

 

Caché 2006

این فیلم بسیار با معنا و نمادین توس میشائیل هانکه فقید ساخته شده است. سوالی عمیقاً ناراحت کننده می پرسد: اگر شما را تماشا می کنند و قضاوت می کنند ، و نمی دانید این کیست ، چه تصور می کنید که آنها در مورد شما می دانند؟ دانیل اوتویل و ژولیت بینوش در نقش یک زوج میانسال بورژوازی بازی می کنند که با هیجان و وحشت تدریجی خود متوجه می شوند کسی در جلوی خانه از آنها فیلمبرداری می کند. آنها هر روز یک نوار VHSLinks to an external site. جدید با یک عکس ساکن و ایستاده از آن طرف خیابان دریافت می کنند و یک تصویر آزار دهنده و دست ساز دارد و که باعث آشفتگی آن ها می شود. اما معنای فیلم چیزی فراتر از یک اتفاق ساده است. در پلان هایی متوجه می شویم که خانواده او در کودکی یک پسر جوان عرب را به فرزندخواندگی می گیرند و حالا به نظر می رسد تنها فرد مشکوک می تواند همان پسر مهاجر باشد.

 

Zodiac 2007

دیوید فینچر کارگردان نابغه سینما از یک واقعیت مرموز در آمریکا پرده بر میدارد، در سال ها پیش قاتلی مرموز تعداد زیادی از مردم شهر را کام مرگ می کشاند و هیچ اثری از خودش باقی نمی گذارد. جیک جیلنهال در نقش کارتونیست رابرت گریاسمیت ، رابرت داونی جونیور در نقش گزارشگر جنایی پاول اوری و مارک روفالو در نقش کارآگاه دیو توشکی بازی می کنند که هرکدام زندگی خود را وقف حل قتل های مرموز می کنند و در نهایت هیچ کدامشان متوجه نمی شوند قاتل واقعی کیست. هر چه داستان پیش می رود و آن قاتل مرموز پیام های عجیبی را برای روزنامه نگاران می فرستد موضوع داستان هیجان انگیز تر پیش می رود.

 

Nightcrawler 2014

جیک جیلنهال در یک سطح دیگر در این فیلم، یک نقش عجیب و دیوانه کننده را بازی می کند. او پس از اخراج شدن از شغل همیشگی اش به صورت اتفاقی با شغل افرادی که از سانحه های وحشتناک فیلم میگیرند و برای شبکه ها تلویزیونی می فرستند آشنا می شود. جیک در این فیلم به مرور برای پیشبرد کارش تصمیم می گیرد خودش به آن تصادفات و سانحه ها آب و تاب بیشتر دهد تا پول بیشتری نسیبش شود.

 

بهترین فیلم های هیجان انگیز قرن 21

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد