بهترین فیلم های جنگی در همه زمان ها

۳۱۶ بازديد

جنگ اتفاقی است که برخی از کشورها بعد از آن ساخته و آباد شده اند و برخی دیگر توسط آن ویران شده اند. در تاریخ هزاران جنگ داخلی و خارجی میان کشور ها رخ داده است و همچنان هم این جنگ ها پایان نیافته اند. بزرگترین و مهمترین این جنگ ها، جنگ اول و دوم جهانی، جنگ آمریکا با کشور ها همچون ویتنام، ژاپن، ایران، افغانستان و عراق است و نکته جالب توجه این است کشوری که همیشه یک پای جنگ بوده از آسیب های جنگی و اتفاقات آن فیلم های بسیار با کیفیتی ساخته است! این فیلم ها از کاملاً سکانس های خشن گرفته تا عمیق درون نگرانه، در چارچوب زمانی جنگ های قرن بیستم باقی می مانند که جهان ژئوپلیتیک مدرن را همانگونه که ما می شناسیم شکل داد.

آیا می خواهید در عمق لحظات احساسی جنگ گم شوید؟ شما جای درست آمده اید. هنگام تماشای این فیلم هایی که انتخاب کرده ایم، به طرق کاملاً جدیدی دچار سردرگمی، حس برادری و میهن دوستی و مرگ و نامیدی خواهید شد. ما در این مقاله از مووینه بهترین فیلم های جنگی تاریخ را مورد بررسی قرار داده ایم.

1917  

یکی از قطعات خلاقانه سینمایی موجود در این لیست، 1917، داستان دو سرباز بدشانس که ماموریتی به ظاهر غیرممکن را بر عهده داشتند، دیدگاه منحصر به فردی در مورد جنگ جهانی اول دارد. وقتی اطلاعات نشان می دهد که حمله قریب الوقوع به خط مقدم آلمان خنثی می شود ، و احتمالاً منجر به کشته شدن 1600 نفر می شود ، دو قهرمان ما باید برای نجات متحدان خود ، این خبر عقب نشینی را به فرمانده سپاه برسانند. علاوه بر زاویه های گیرا و گیرنده دوربین و حرکات مداوم ، سکوت های وهم انگیز این فیلم کاملاً وحشت جنگ را در بر می گیرد. برای دیدن این فیلم آن هم به صورت رایگان و با کیفیت بالا می توانید به سایت مووینه مراجعه کنید.

Platoon 1989

در یکی از فیلم های تلخ این لیست ، Platoon اقتباسی مناسب از بسیاری از مواردی است که وقتی به حد مجاز برسد ممکن است در ذهن انسان اشتباه شود. یک مرد جوان (چارلی شین) با آرزوی پیروزی به جنگ ویتنام راهی می شود اما به سرعت متوجه هزینه های زیاد این جنگ می شود ، زیرا گروه او شروع به روی آوردن به یکدیگر می کند که به ترتیب با مردم محلی چگونه رفتار می کنند. هرچه این فیلم پیشرفت می کند ، بیشتر از یک فیلم جنگی خود را به عنوان یک هیجان روانشناختی نشان می دهد و مرزهای خوب و بد را به طرز شگفت انگیزی تغییر می دهد.

The Thin Red Line 1998

این فیلم خط قرمزهای  منحصر به فردی را رد می کند. سبک ها و استراتژی های خاص جنگی را مورد استفاده قرار می دهد که مرز بین اخلاق و پیروزی را به خطر می انداختند. یک فرد آمریکایی به نام اکرا (جیم کاویزل) که راه اول را انتخاب کرده است و وقت خود را با مردم محلی یک جزیره کوچک در اقیانوس آرام جنوبی سپری می کند ، به زودی گرفتار شده و مجبور می شود برای جنگ با ارتش شاهنشاهی ژاپن در جنگ جهانی دوم دوباره به سربازان ملحق شود. این فیلم با پشتیبانی بازیگران پر از ستاره های در حال ظهور نمونه ای از احساساتی است که سربازان آمریکایی هنگام مواجهه با حریفی ناآشنا احساس می کنند.

Dun*******k 2017

دانکرک با داشتن بیشترین تعلیق، برای این لیست ، جزئیات وقایع زندگی یکی از دلهره آورترین وقایع جنگ جهانی دوم را شرح می دهد. مجموعه ای از سربازان از بلژیک ، فرانسه و انگلیس در حال فرار از نبردی هستند که به سختی به دست نیروهای دشمن باخته است ، و آنها را مجبور می کند تا در ساحل منتظر نجات شوند در حالی که سربازان آلمانی در محل دانکرلک قرار دارند. این فیلم با طراحی صدا بی نظیر ، شما را مستقیماً وارد عمل می کند و در نتیجه باعث استرس و همدلی شخصیت های روی صفحه در زمان واقعی می شود.

Inglorious Basterds 2009

کوئنتین تارانتینو ، طنزی کاملاً خنده دار از جنگ جهانی دوم ارائه می دهد . فیلم  مسیر معمول خود را دنبال می کند که در آن تاریخ را به دلخواه تغییر می دهد تا مخاطبان را از راهی که تاریخ نمی تواند خوشحال کند. هنگامی که دسته ای از یهودیان-آمریکایی داوطلبانه به فرماندهی ستوان الدو راین (برد پیت) ثبت نام می کنند ، آنها تاکتیکهای سخت جنگی جنگجویان آپاچی را بر عهده می گیرند ، هیچ رحم نمی کنند و پوست سر را به عنوان غنائم جنگی در نظر می گیرند. این فیلم توسط فیلمنامه بی نظیر و نحوه سازگاری بازیگران با آن هدایت می شود ، مهمترین چیز توسط کریستوف والتز است که یک فرمانده وحشتناک و جذاب اس اس را به تصویر می کشد و به خاطر سو استفاده های وحشتناک خود با نام “شکارچی یهود” نامگذاری می شود.

Schindler’s List 1993

یک فیلم راجع به ظلم هایی که در جنگ جهانی توسط نازی ها به مردم یهود شده بود. این فیلم داستان یک صنعتگر (لیام نیسون) متمرکز است که برای ادامه کار آینده دار به کراکوف نقل مکان می کند و شروع به دیدن نابودی قوم یهود در این شهر می کند و او را وادار به پناه دادن به کارمندان خود می کند که هدف نیروهای نازی هستند. این تراژدی تاریخی که به طور کامل سیاه و سفید تولید شده است (صرفه جویی در رنگ قرمز انتخابی و نمادین در طول فیلم) ، با ناامیدی مطلق که از طریق هنر فیلمبرداری برقرار شده است ، تأکید می کند. این فیلم را می توانید به صورت رایگان در مووینه تماشا یا دانلود کنید.

The Hurt Locker 2008

این ، تنها فیلم در این لیست است که در مورد جنگ عراق نظرات جالبی می دهد. وقتی یک گروهبان مسئول بمب ها می شود ، انتظار می رود تنش ها زیاد باشد اما با روش های خطرناک و بسیار موفقیت آمیز او بیشتر می شود، و در نتیجه باعث افزایش شک و تردید در منطقه توانایی او برای غلبه بر بسیاری از موانع پیش روی آنها می شود.

Full Metal Jacket 1987

با تمرکز بر بی رحمی هایی که سربازان جوان آمریکایی در اردوگاه بوت با آن روبرو شده اند ، کارگردان این فیلم تفسیری شاعرانه درباره شدت جنگ ویتنام از دیدگاه یک سرباز می کند. از نظر بینش استنلی کوبریک ، این فیلم طیف کاملی از احساسات را درگیر می کند که افراد متوسط ​​و ناخواسته در جنگ ویتنام با آن روبرو هستند. با موضوعات سنگین بی ثباتی ذهنی و بی رحمی کلامی که توسط یک گروهبان سابق اردوگاه اعمال می شود ، این فیلم جنگی تلخ در رده های برتر فیلم های جنگی کلاسیک باقی خواهد ماند.

Saving Private Ryan 1998

نجات سرباز رایان با عجیب ترین صحنه افتتاحیه این لیست، داستان را در سواحل خونین نرماندی آغاز می کند و بلافاصله مخاطبان را در مورد آنچه که ددر حال رخ دادن است مطلع می کند. هنگامی که به ناخدا جان میلر (تام هنکس) مأموریت داده می شود تا عده ای از سربازان رایان (که 3 برادرش در جنگ کشته شده بودند) را از انجام وظیفه راحت کند ، او باید سربازان خود را پشت خط دشمن ببرد. این فیلم براساس داستان واقعی ساخته شده است.

Apocalypse Now 1979

از کارگردان / نویسنده فراموش نشدنی تاریخ ، فرانسیس فورد کوپولا، داستانی رویایی از جنگ ویتنام ساخته می شود که از طریق صحنه های توصیفی، جذابیت های تمثیلی و تصاویر غیر قابل باوری روایت می شود. وقتی مأموریتی بعید به یک افسر ویتنام داده می شود ، باید یک سرهنگ سرکش نیروهای ویژه را که خود و برخی از افراد محلی را به خدا بودن متقاعد کرده ، پیدا و ترور کند. با بازی ستاره در حال ظهور مارتین شین و مارلون براندو افسانه ای این فیلم را تبدیل به بهترین فیلم های جنگی تاریخ کرده است.

 

بهترین فیلم های جنگی در همه زمان ها

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد